Rabu, 15 Februari 2012

Sekadar Teguran dan Pendapat

Salam Semua Yang Mengucap Dua Kalimah Syahadah.

Seorang hamba ALLAH, bertanya kepada saya, bagaimanakah Ayat seperti dari Suratul Al-Kafirun, LA KOM DII NU KOM WALI YADIIN..boleh menjadi sebagai Pedang/Parang dsbnya, sedangkan Maksud Ayat tersebut ialah Bagimu agama mu, bagiku Agama ku.

Jawapan saya ialah, Tersirat d tersurat ayat tersebut adalah penegasan lubuk Aqidah  seorang mukmin (bukan Muslim) terhadap Agama dia, yakni Islam, Iman dan Ihsan. Bagaimana seorang yang mengaku Islam, yang bersongkol dan berbaik dengan orang2 kafir bagi menjatuhkan, memusnahkan, membusuk2kan, menjahanamkan seorang Islam yang lain, dimana kedua2nya sama2 mengucap Dua Kalimah Syahadah, sedang orang kafir tersebut secara terang terangan dan tersembunyi adalah berniat dan bersifat memusnahkan, Anti Islam, penaung kristian dsbnya, boleh mengamalkan Ayat tersebut !!??

Inti-pati Ayat tersebut ialah Lubuk yang Paling dalam Qolbu seorang Mukmin, satu Maqam yang tinggi, sedangkan Muslim hanya mereka yg amalkan 5 Rukun sahaja, tanpa Iman apatah lagi Ihsan, maka penyudahannya, sayapun tunjukkan pada hamba ini, memotong sekeping kertas dengan Ayat ini. Seterusnya, dia tercenggang dan bertanya , bagaimanakah mungkin?

Saya tinggalkan dia, kerana dia masih tidak faham perbezaan Islam, Iman dan Ihsan, dengan satu nasihat tegas kepada hamba ini, Bagaimanakah saya boleh menjatuhkan tangan saya keatas seorang Islam yang lain, sedangkan saya membaca FirmanNYA yang menggariskan sempadan yang amat jelas dan terang, Agama ku adalah untuk ku, kamu dengan agama mu.......................masakan saya mahu membinasakan saudara Islam saya??!!!!

Wallhualam

2 ulasan:

Siapa Tahu Aku berkata...

terbelah...1 menjadi dua...boleh dipisahkan...boleh di potong..agar yang baik tidak terpesong dengan kejahatan dan kejahatan xdapat mempengaruhi kebaikan..sebab tu boleh potong...dan asingkan...

http://.ilmukebatinanmelayu.blogspot.com berkata...

Salam

Siapa Tahu Aku................
Itulah salah satu intipatinya.............
Perbezaan Islam, Iman dan Ihsan dengan Kaum Kuffar